بررسی لیزر موهای زائد و مسائل هورمونی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 18 بهمن 1402
بازدید : 96
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


مشکلات هورمونی همواره مورد توجه خانم ها و حتی آقایان با لیزر موهای زائد بوده است. بسیاری از افراد با مشکلات هورمونی خواهان لیزر موهای زائد هستند. اما این افراد از مشکلات هورمونی خود و نحوه عملکرد لیزر اطلاعی ندارند. لیزر یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن موهای زائد در نظر گرفته می شود. این روش نسبت به سایر روش های قدیمی بهتر عمل می کند و موثرتر است. به همین دلیل در این مقاله سعی می کنیم لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی را بررسی کنیم.

چگونه مشکلات هورمون لیزر را تشخیص دهیم؟

قبل از اینکه به لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی بپردازیم، بیایید نگاهی به علائم و نشانه های مشکلات هورمونی در زنان بیاندازیم. اگر مشکوک به مشکل هورمونی هستید، توصیه می شود قبل از انجام لیزر اپیلاسیون بدن با یک متخصص مشورت کنید.

برخی از بیماری های جسمی در بدن زنان باعث مشکلات هورمونی می شود. مشکلات تیروئید، مشکلات غدد و همچنین سندرم پلی کیستیک می تواند باعث رشد مو در مناطقی شود که موهای بدن وجود ندارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک که به نام بی‌کاری تخمدان نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین علل این بیماری است.

برای جلوگیری از اختلال در لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی بهتر است توسط متخصص معاینه شوید. پس از متعادل کردن هورمون های بدن، افراد می توانند به راحتی اقدام به لیزر موهای زائد کنند.

برای کدام علائم باید به متخصص مراجعه کرد؟

در صورت اپیلاسیون با لیزر و مشکلات هورمونی باید به متخصص در این زمینه مراجعه کرد. در این صورت باید با سایر علائم و نشانه های مشکلات هورمونی آشنا شویم. در زیر به بررسی برخی از این نشانه ها می پردازیم.

نقض ماه

رشد بیش از حد مو در کشاله ران، اطراف ناف و معده، روی سینه

رشد بیش از حد مو روی بازوها

چاقی شکمی و چاقی پهلو

از آکنه های مقاوم و آکنه کیستیک رنج می برند

ریزش موی شدید

اختلالات هورمونی چگونه روی رشد مو تاثیر می گذارد؟

بحث لیزر موهای زائد و مسائل هورمونی همیشه یکی از دغدغه های جدی بسیاری از افراد است. شاید فکر کرده باشید که عدم تعادل هورمونی چگونه روی رشد موهای ناخواسته تاثیر می گذارد. در واقع یکی از دلایل رشد مو عدم تعادل هورمونی است.

اختلالات هورمونی در بدن باعث ایجاد مشکل در عملکرد صحیح آن می شود. این ناهنجاری در بدن اثرات منفی زیادی بر عملکرد بدن دارد. در زیر برخی از عوامل هورمونی موثر بر رشد موهای ناخواسته آورده شده است.

سندرم پلی کیستیک

داروهای خاصی مصرف کنید

غدد فوق کلیوی

هیپرپلازی آدرنال

سندرم کوشینگ

اگرچه همه این موارد از عوامل اصلی ایجاد موهای زائد در بدن انسان هستند، اما اختلالات هورمونی تنها به این موارد محدود نمی شود و بسیار گسترده تر است. تنها راه حل مطمئن برای تشخیص زودهنگام انجام آزمایشات لازم زیر نظر متخصص است.

آیا گیاهان دارویی در بهبود علائم هورمونی مفید هستند؟

در ادامه مبحث لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی به تاثیر داروهای گیاهی بر مشکلات اختلالات هورمونی می پردازیم. نوشیدن چای و دمنوش های گیاهی برای درمان برخی بیماری ها از جمله عدم تعادل هورمونی مفید است.

به عنوان مثال، گیاه مرزن جوش و رازیانه نیز برای مدت طولانی برای ناراحتی و درد قاعدگی در این دوران و همچنین برای تنظیم چرخه استفاده می شده است. یکی دیگر از دمنوش های گیاهی، چای نعناع است. این چای بر ترشح هورمون آندروژن تاثیر می گذارد و رشد موهای زائد را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که از تمام دمنوش ها و داروهای گیاهی زیر نظر یک متخصص استفاده کنید.

آیا لیزر موهای زائد در موارد اختلالات هورمونی قابل انجام است؟

اگر نیاز به لیزر موهای زائد دارید و مشکلات هورمونی دارید، بهتر است قبل از جلسات لیزر، وضعیت خود را به پزشک اطلاع دهید. بسیاری از افراد با سابقه مشکلات هورمونی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.

اما نتایج به دست آمده ممکن است به خوبی برخی افراد نباشد. بنابراین بهتر است قبل از شروع جلسات لیزر اپیلاسیون، مشکلات هورمونی خود را با راهنمایی یک متخصص برطرف کنید. جلسات لیزر را به دوره بعد از درمان موکول کنید.

اما مشاهده شده است که اکثر افراد مبتلا به اختلالات هورمونی از لیزر موهای زائد بسیار رضایت دارند و کاهش حجم زیادی از موهای زائد را به دستگاه لیزر نسبت می دهند. لیزر موهای زائد برای این افراد خطرناک نیست. با این حال، توصیه می شود وضعیت خود را به پزشک خود توضیح دهید.

هیرسوتیسم چیست و علل آن چیست؟

در ادامه مبحث لیزر و مشکلات هورمونی به معرفی یک اختلال هورمونی می پردازیم. هیرسوتیسم یک اصطلاح علمی و پزشکی است و به وضعیتی اطلاق می شود که در آن رشد بیش از حد مو در فرد اتفاق می افتد. تشخیص این وضعیت در کلینیک های پزشکی امکان پذیر است.

با این حال، اگر قبل از بلوغ متوجه رشد بیش از حد مو، رشد ضخیم مو در نواحی بدون موی بدن و حتی افزایش سرعت رشد مو شدید، همه اینها علائم هیرسوتیسم هستند. اگر هر یک از این علائم را دارید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

در بررسی لیزر اپیلاسیون و مشکلات هورمونی، پزشکان متخصص مدارک خانوادگی، سابقه مصرف برخی داروها و موارد دیگر را بررسی می کنند. علل هیرسوتیسم می تواند اکتسابی یا ارثی باشد. یک بیماری اکتسابی در نتیجه مصرف برخی داروها رخ می دهد.

به دلیل وراثت، فولیکول مو ممکن است شدیدتر از حد معمول به هورمون های مردانه در بدن واکنش نشان دهد. در این صورت افراد شاهد ضخامت مو و ریشه خواهند بود، همه اینها در بحث لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی مطرح شده است.

آیا می توان موهای زائد ناشی از مشکلات هورمونی را با لیزر از بین برد؟

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی از نظر پزشکی بی خطر هستند. افراد مبتلا به اختلالات هورمونی نیز می توانند تحت لیزر موهای زائد قرار گیرند. تنها تفاوت آشکار در این زمینه تعداد جلسات لیزر درمانی است. این افراد ممکن است نیاز به جلسات اضافی داشته باشند.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک متخصص مشورت کنید تا تعداد جلسات لیزر کاهش یابد. پس از اتمام درمان و روش، می توانید به راحتی لیزر موهای زائد خود را انجام دهید. یکی دیگر از عوامل موثر بر پاسخ لیزر برای این افراد، نوع دستگاه لیزر است.

امروزه می بینیم که انواع تجهیزات لیزر در کلینیک وجود دارد. افراد مبتلا به اختلالات هورمونی بهتر است به کلینیک لیزر معتبر مراجعه کنند. در صورت عدم دریافت پاسخ مطلوب از لیزر، دستگاه لیزر را زیر نظر پزشک متخصص تعویض کنید تا به نتایج مطلوب برسید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com